Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Na krakowskiej Trasie Wolbromskiej praca wre

Na krakowskiej Trasie Wolbromskiej praca wre
R.G.
29.03.2023, o godz. 9:59
czas czytania: około 2 minut
0

Jak informuje Urząd Miasta Krakowa, w intensywną fazę weszła budowa Trasy Wolbromskiej. Ekipy budowlane pracują m.in. przy nowym wiadukcie nad torami kolejowymi. Obecnie powstaje tunelowe przejście dla pieszych na wysokości ul. Rybałtowskiej. W kolejnych miesiącach wybudowana zostanie konstrukcja samego wiaduktu, co pozwoli na poprowadzenie ruchu kołowego nad magistralą kolejową.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

W swoim założeniu, Trasa Wolbromska poprawić ma wyjazd z Krakowa w kierunku północnym i odciążyć istniejące drogi dojazdowe do miasta z gminy Zielonki. Nowa droga łączyć się będzie z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ul. Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej.

Projekt miasta i województwa  

Budowa Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek, to wspólny projekt Miasta Kraków i Województwa Małopolskiego. Instytucją wiodącą odpowiedzialną za realizację kontraktu z wykonawcą: firmą STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o., jest Zarząd Dróg Wojewódzkich. Natomiast za krakowski odcinek odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich. Zgodnie z planem, zadanie ma zostać zrealizowane jeszcze w tym roku.

Warto też wiedzieć, że krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej, czyli zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem ZIM linią tramwajową do Górki Narodowej.

Nowa droga i łącznik

W ramach powyższego zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikiem i ścieżkami rowerowymi.

Postanie też łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.

Projekt zakłada również przebudowę i budowę systemu odwadniającego z odprowadzeniem wód opadowych do odbiorników wraz z niezbędnymi urządzeniami. Dzięki temu poprawić ma się także  infrastruktura dla transportu zbiorowego, poprzez wybudowanie zatok dla autobusów. Tam gdzie jest to konieczne powstaną ekrany akustyczne.

20 milionów zł z UE

Zadanie zyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Na krakowską część tego przedsięwzięcia, którego wartość oszacowano na blisko 72 mln zł, przekazana zostanie unijna dotacja w wysokości prawie 20 mln zł.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024