Już niedługo w Trójmieście każdy kierowca będzie mógł wypożyczyć samochód m.in. Panek CarSharing lub Traficar. Początkowo klienci będą korzystali z floty samochodów niskoemisyjnych, w tym hybrydowych. Do roku 2020 mają one zostać zastąpione przez pojazdy elektryczne.

List intencyjny deklarujący wolę współpracy przy wdrażaniu usługi tzw. car-sharingu podpisali przedstawiciele władz Trójmiasta. W rozpoczęty z inicjatywy Gdyni projekt włączyły się także Gdańsk, Sopot, Reda, Rumia, Wejherowo i Pruszcz Gdański.

– Chodziło nam o to, aby wypracować jak najbardziej optymalną formę świadczenia tej usługi i zaangażować jak najwięcej miast aglomeracji – tłumaczy Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za projekt.

– Uważamy, że car-sharing działałby najlepiej, gdyby został wdrożony w kilku samorządach. Tak, aby z punktu widzenia mieszkańca naszej aglomeracji nie miało znaczenia, w którym miejscu samochód wypożycza, a w którym go oddaje. Dlatego cieszę się, że dziś podpisaliśmy list w tak licznym gronie – dodał.

Sygnatariuszami porozumienia zostały także Innobaltica oraz firmy wdrażające usługę Keratronik, Panek i Traficar. Oferta car-sharingu będzie wiązała się wprowadzeniem dodatkowych ulg i preferencji. Prawdopodobnie obniżone zostaną stawki za parkowanie w płatnych strefach i wyznaczone zostaną dedykowane miejsca parkingowe dla pojazdów współdzielonych. W Gdyni początkowo będzie 20 takich miejsc.

Car-sharing w Polsce cieszy się coraz większą popularnością – oferta dostępna jest już m.in. w Warszawie i Krakowie.

Przypominamy, że wiosną w Trójmieście wystartowała pierwsza w Polsce wypożyczalnia aut elektrycznych. Oferta firmy Energa była jednak skierowana tylko dla klientów biznesowych.

Envicon poniżej wpisu
UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj