Wodociągi 20 lat temu a wodociągi obecnie to dwa różne światy. Automatyzacja procesów uzdatniania i oczyszczania, zdalny monitoring i systemy zarządzania infrastrukturą stały się powszechne. A w ślad za tym zmianie uległy kwalifikacje pracowników. Dziś koniecznością są umiejętności związane z obsługą zaawansowanych systemów komputerowych, odczytem danych z monitoringu i ich analizowaniem. 

Za sprawą cyfryzacji i automatyzacji pracownicy muszą być dobrze zaznajomieni z nowymi technologiami, takimi jak np. systemy SCADA, GIS. 

Te rewolucje technologiczne i sprzętowe zmieniły dotychczasowy sposób wykonywania szeregu prac. Pracownicy robotniczy oprócz „łopatą” posługują się teraz tabletami. Coraz ważniejsze stały się dla nas także kwestie związane z ochroną środowiska i edukacją mieszkańców w tym zakresie.

Dziś, aby zbudować dobry, stabilny zespół, trzeba umiejętnie zarządzać kapitałem ludzkim. Stawiać na rozwój, ciągle dokształcać pracowników, gdyż koniecznością stała się dynamiczna zmiana i podnoszenie posiadanych kompetencji. Coraz częściej pracownicy muszą także być odpowiednio przeszkoleni w zakresie komunikacji oraz zarządzania relacjami z klientem czy rozwiązywania konfliktów. Umiejętności interpersonalne, takie jak komunikacja werbalna i niewerbalna, umiejętność rozwiązywan...