– Most pieszo-rowerowy przez Wisłę, to jeden z moich 100 projektów dla Warszawy – zaznacza Rafał Trzaskowski, prezydent miasta stołecznego Warszawy. – Na obecnym etapie rozpoczynamy montaż elementów konstrukcji bezpośrednio „z wody”. Budowa przebiega w dobrym tempie i powinniśmy się cieszyć nowym mostem już w przyszłym roku. Będzie to pierwsza przeprawa w Warszawie przeznaczona dla pieszych i rowerzystów, która połączy oba brzegi miasta. Dzięki nowemu mostowi, prawy brzeg Wisły, który już dziś jest atrakcyjnym kierunkiem spacerów, stanie się jeszcze bardziej dostępny. Ostatecznie z bulwarów, które zalicza się do ulubionych miejsc mieszkanek, mieszkańców i turystów, będzie można dostać się tam rowerem lub pieszo w kilka minut. Wraz z mostem zyskamy też świetny punkt widokowy, z którego będzie można podziwiać panoramę Warszawy.
Elementy przewożone barkami
Na środek Wisły elementy nowego mostu transportowane są barkami, które woduje się pod Mostem Świętokrzyskim lub na placu budowy, po stronie warszawskiej Pragi.
Dostarczenie kolejnego fragmentu na docelowe miejsce, jego podniesienie i osadzenie na podporze mostu trwało około godziny. Wcześniej, w nurcie rzeki ustawiono specjalistyczny kilkudziesięciometrowy żuraw, którego zadaniem jest podnoszenie stalowych elementów z barki i przenoszenie ich na gotowe podpory.
Przez Wisłę w 2 minuty
Zamontowany w ubiegły piątek rano, fragment mostu, ma kilkadziesiąt metrów długości i waży ponad sto ton. To jednak jeden z najmniejszych elementów składowych przeprawy, która łącznie liczyć będzie ponad 450 metrów. Druga, podobna konstrukcja, już wkrótce zostanie zamontowana na następnej podporze. Konkretny termin tego działania uzależniono jednak od stanu wody w Wiśle.
Nowy most połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. Docelowo, przeprawa liczyć będzie 452 metry długości. Piesi, spacerem pokonają tę odległość w ciągu 6 minut, a rowerzyści przejadą przez most w 2 minuty. Przeprawa ma być gotowa na wiosnę 2024 r.
Komentarze (0)