Z planowanych odcinków do użytku oddane zostały m.in. zachodnia obwodnice Poznania, Ostrowa Wielkopolskiego, Jarocina i Lublińca. W budowie są te w pobliżu Szczecinka i Kępna.
Pierwsze plany budowy S11 na Górnym Śląsku sięgają 2006 r. Jak poinformowała Gazeta Wyborcza, powołując się na słowa posła Jerzego Polaczka – wiceprzewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury, teraz gotowe jest już tzw. studium korytarzowo-sieciowe. Tamtejszy fragment S11 ma zaczynać się w Piekarach Śląskich przy węźle a autostradą A1, potem biec wzdłuż drogi wojewódzkiej 911, „odbijać” na wschód, od południa omijając Nakło Śląskie. Miedzy tą miejscowością i Tarnowskimi Górami przetnie drogę krajową nr 78, połączy się z obwodnicą Lublińca, a potem zostanie poprowadzona do granicy województwa opolskiego.
Inwestycja ma zostać zrealizowana w dwóch etapach: od autostrady A1 do Tarnowskich Gór i od Lublińca do granicy z Opolszczyzną. Już niedługo GDDKiA ma ogłosić przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Droga licząca ponad 60 km z szacunkowym kosztem rzędu około 2,5 mld zł, ma powstać w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, a prace rozpocząć się w roku 2023. Potrwają około trzech lat.
Wcześniej, bo w roku 2025, fragmenty drogi S11 mają zostać wybudowane w województwach opolskim i wielkopolskim. Projektanci pracują właśnie nad 28-kilometrowym przebiegiem trasy od granicy Górnego Śląska i Opolszczyzny w stronę Olesna (wraz obwodnicą miasta). Z kolei 44-kilometrowy odcinek Olesna – Kępno (woj. wielkopolskie) trafił na listę uzupełniającą Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r.
Tymczasem w ostatnich tygodniach poznański oddział GDDKiA podpisał umowy na projekty odcinków o łącznej długości około 300 km: Ujście k. Piły – Oborniki, Kórnik – Ostrów Wielkopolski, Poznań – Oborniki, Szczecinek – Piła i Ostrów Wlkp. – Kępno. Jak zaznacza GDDKiA ogłoszenie postępowań przetargowych w formule “Projektuj i Buduj” stanie się możliwe pod warunkiem uzyskania finansowania, tym bardziej, że tylko na odcinek z Ostrowa Wielkopolskiego do Kórnika potrzebne będzie około 3,4 mld zł.
Komentarze (0)