Koleje planują podpisać umowę z wykonawcami na przełomie marca i kwietnia. Prace rozpoczną się w przyszłym roku i zakończą docelowo w 2021 r. Koszt całej inwestycji to ok. 800 mln zł.
Chodzi o odcinki Czachówek–Warka oraz Warka–Radom. Wykonawcy zaprojektują, a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka–Radom zostanie wybudowany drugi tor.
Przetarg na wykonanie trasy Warka-Radom bardzo się przedłużał – ogłoszony został jeszcze w maju 2015 r. Zwyciężyło w nim konsorcjum firm: Track Tec Construction, Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft, Infrakol, Leonhard Weiss, Intop Warszawa z ofertą o wartości 527,9 mln zł brutto.
Prace na odcinku Warka-Radom są kluczowe na trasie do Warszawy. Przebiega tam bowiem tylko jeden tor, co ogranicza przepustowość. Wykonawca będzie zatem musiał m.in. wybudować drugi tor i nowy most.
W przypadku odcinka z Czachówka do Warki wybrano propozycję konsorcjum sześciu podmiotów polskich i zagranicznych ze spółką Strabag jako liderem. Oferta opiewa na 266,5 mln zł.
Po zakończeniu wszystkich prac w 2022 roku (taki termin jest obecnie realny) pociągi na 75-kilometrowym odcinku między Warszawą a Radomiem pojadą na większości odcinka z prędkością 160 km/h. Całą trasę będzie można zatem pokonać w nieco ponad godzinę.
Komentarze (0)