Dworce systemowe to stosunkowo niewielkie konstrukcje składające się głównie z elementów prefabrykowanych. Wszystkie zaplanowane przez PKP będą wyglądały bardzo podobnie.
Na ich wyposażenie mają składać się m.in. energooszczędne lampy, inteligentny system sterowania oświetleniem, panele solarne i pompy ciepła. Te rozwiązania zapewnią eksploatację tańszą o kilkadziesiąt procent w porównaniu z tradycyjnymi budynkami. Inwestycja ma zwrócić się w ciągu 30 lat.
Dworce systemowe składają się części kubaturowej oraz wiaty. W ramach inwestycji PKP wybudowane zostaną dwa ich typy. Typ A zakłada wydzielenie w budynku części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B: część techniczną, toaletę, zamkniętą, ogrzewaną poczekalnię oraz część komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasę z zapleczem sanitarnym.
PKP czeka na oferty od potencjalnych wykonawców do 11 lipca. Na wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na budowę będą oni mieli 37 tygodni. Kolejne 70 ma zająć budowa. Nowe dworce powstaną więc w ciągu dwóch lat od podpisania umów.
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
- Barchów: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Biadoliny: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Biskupice Wielkopolskie: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Chałupy: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ B, obecnie nie ma dworca,
- Chrzęsne: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
- Czarna Tarnowska: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Dobczyn: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Gorzkowice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
- Janikowo: kujawsko-pomorskie, linia kolejowa nr 353, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Kanie: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
- Kraśnik: lubelskie, linia kolejowa nr 68, typ B, istniejący dworzec z 1921 r. do rozbiórki,
- Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Pobiedziska Letnisko: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Przetycz: mazowieckie, linia kolejowa nr 29, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
- Rogów: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ B, istniejący dworzec z 1933 r. (wg dokumentacji PKP SA) do rozbiórki,
- Sadurki: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Sterkowiec: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Świdnik Miasto: lubelskie, linia kolejowa nr 7 i 581, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Wilkoszewice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
- Ząbki: mazowieckie, linia kolejowa nr 21, typ B, dworzec w nowym miejscu,
- Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
- Żelistrzewo: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ A, obecnie nie ma dworca.
Źródła: zbiorowy.info, transport-publiczny.pl
Komentarze (0)